Köpvillkor

1. OM IK SOLUTION AB
Företaget IK Solution AB har sitt säte i Lidköping, Västergötland.

Adress: Lilleskogsvägen 66, 531 62 Lidköping.

För att kontakta oss, vänligen skicka e-post till: kundservice@ingakonstigheter.se

Vänligen lämna dina kontaktuppgifter för smidigare kommunikation.

2. BESTÄLLNING
När du har gjort en beställning från oss skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I detta meddelande finner du all relevant information om produkter, priser, samt faktura- och leveransadress.

Om det skulle finnas några felaktigheter i orderbekräftelsen, vänligen kontakta oss direkt via e-post till: kundservice@ingakonstigheter.se

3. LEVERANS
IK Solution AB's normala leveranstid är 1-2 arbetsdagar. Beställningar som gjorts under helger samt röda dagar skickas tidigast arbetsdagen efter.

Vid hög orderingång kan förseningar uppstå med någon extra arbetsdag.

Om förseningar i leveransen skulle inträffa (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) kan du kontakta oss via e-post: kundservice@ingakonstigheter.se

4. PRISER
Alla priser i webbutiken anges i SEK och inkluderar 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av prisjusteringar från leverantören, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser på grund av felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. ÅNGERRÄTT
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar ditt köp. Meddelandet ska skickas till oss på: kundservice@ingakonstigheter.se
I ditt meddelande bör ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstadgade 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnaderna för hanteringen som uppstår vid nyttjande av ångerrätten (expeditionskostnad etc). Returen betalas av kund och skall göras själv med spårbart skickad till följande adress:

IK Solution AB
Lilleskogsvägen 66
531 62 Lidköping

och ska inkludera en lapp med ordernummer. Observera att fraktkostnaden vanligtvis ligger runt 58 kr via PostNord med spårbart. Vi förbehåller oss även rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid användning eller skada på produkten.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
- Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
- Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
- Specialtillverkade produkter, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
- Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
- Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
- Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

6. REKLAMATION OCH KLAGOMÅL
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felaktig när den anländer, åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att felet har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekter ska alltid reklameras till: kundservice@ingakonstigheter.se
Du ska ange ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om vi inte lyckas med att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, läs mer på www.arn.se.

7. ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå till föld av produkten.

Vi accepterar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure). Dessa omständigheter kan inkludera arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.

Vidare tar vi inget ansvar för eventuella förändringar på produkter eller produkters egenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi strävar alltid efter att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

9. INFORMATION OM COOKIES
Vi använder cookies på denna hemsida för att förbättra din användarupplevelse, samla statistik om antalet besökare på webbplatsen och för att få information om hur webbplatsen används. Informationen gör att vi kan utveckla och optimera hemsidan. Cookies består av mindre textfiler som lagras på din enhet när du surfar runt och använder webbplatser eller andra onlinetjänster för att exempelvis underlätta vissa funktioner, som navigering på webbplatsen. Besökaren har möjlighet att neka användning av kakor genom att ändra webbläsarens inställningar till att inte tillåta kakor. Genom att inte tillåta användning av kakor accepterar besökaren att funktionerna i vissa tjänster kan påverkas.

10. PERSONUPPGIFTER
Genom att handla hos oss accepterar du att vi behandlar dina personuppgifter i enlighet med vår integritetspolicy. Vi säljer eller överför aldrig dina uppgifter till tredje part utan rättslig grund.

11. ÄNDRINGAR TILL DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst göra ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses som accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

12. TVIST OCH LAGVAL
I händelse av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.

Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.